Budowa modelu 620

Budowa modelu 620

Jednym z najbardziej znanych modeli Ikarusa był Ikarus 620. Zobaczmy zatem, w jaki sposób twórcy zaplanowali jego konstrukcję oraz co udało im się osiągnąć. Przede wszystkim należy podkreślić, że to właśnie Ikarus 620 pełnił zaszczytną rolę ostatniemu modelu firmy, który posiadał konstrukcję ramową.

W autobusie mogliśmy znaleźć dwoje czteroskrzydłowych drzwi (dla porównania: obecnie autobusy posiadają takich par cztery i są o wiele dłuższe), które były otwierane i zamykane automatycznie przez kierowcę. Przedział pasażerski był standardowo czymś oddzielonym od kierowcy. Oddzielenie to uzyskano dzięki ściance działowej. Wnętrze dla podróżujących było zatem nieco cichsze, co zdecydowanie umilało podróż.

Jak jednak wyglądała kabina kierowcy? Przede wszystkim były w niej umieszczone aż dwa fotele, oddzielone pokrywą silnika. Jeżeli chodzi o fotel dla kierowcy, to również był on specjalny – można go było regulować w dwóch płaszczyznach, pionowej i poziomej. Kabina kierowcy miała własne ogrzewanie.