Dostawy Ikarusów i ich przydział

Dostawy Ikarusów i ich przydział

Do Polski, a konkretnie do miasta Łódź pierwsze 10 Ikarusów trafiło w 1959 roku. Oczywiście nie znamy dokładnej daty – aż tak ważne to zdarzenie nie było. Na samym początku autobusy miały wąskie świetliki dachowe, na których wyświetlał się numer. Pasażerowie musieli w sposób nieznany wiedzieć, który numer gdzie jedzie, bo nie było możliwości umieszczenia podłużnej tablicy kierunkowej. Autobusy dostały numery od 52 do 61.

Ikarusy przybyły do nas też w późniejszych latach, mianowicie we wrześniu 1964. W latach 1964-1971 było ich już znacznie więcej i miały wyższe numery z przedziałów 214-432. Pytanie, w jaki sposób w ogóle autobusy zostały do Łodzi przywiezione. Mówi się, iż udało się to zrobić dzięki drodze kolejowej.

Na samym początku Ikarusy zostały przydzielone do Oddziału Warsztatów Samochodowych przy ul. Zgierskiej na Helenówku. Później nieco awansowały – udało się je przenieść do pierwszej łódzkiej zajezdni autobusowej, która mieściła się przy ul. Kraszewskiego. Później dotarły nawet do zajezdni przy Limanowskiego.