Jak się zmieniał Ikarus?

Jak się zmieniał Ikarus?

Modele Ikarus przez te 11 lat, kiedy były zamawiane przez Polskę, ulegały pewnym zmianom i modernizacjom. Mimo to ich ogólna sylwetka raczej przemianom nie ulegała i takie wrażenie jakie Ikarusy robiły kilka lat wcześniej, takie też pozostało.

W latach 1963 producent zmienił profile nadkoli, natomiast w 1964 pojawiły się nowe światła. Jedne były z tyłu w układzie pionowym – dzięki temu udało się zastąpić duże, poziome klosze, które zbyt dobrze się nie prezentowały. Po jakimś czasie zmieniło się też parę innych rzeczy – przykładowo rozmieszczenie klap dachowych, profil listwy ozdobnej oraz kształt pojedynczych świateł pozycyjnych i kierunkowskazów.

Gdzie Ikarusa można było naprawić? Wszystkie główne naprawy toczyły się na Wydziale Remontu Autobusów w Helenówku. Co można było zrobić dla nich, by trochę lepiej się sprawowały? Przede wszystkim regenerowano tylne mosty i łożyska oporowe zwrotnic przednich osi. Można było również zmniejszyć nieco przeciążenie tylnego pomostu – na przykład wbudowując dwa siedzenia pasażerskie.