Późniejsza kariera Ikarusa

Późniejsza kariera Ikarusa

Zajmijmy się teraz tym, jak wyglądała historia Ikarusa w późniejszych latach – od roku 1971. Właśnie wówczas przedsiębiorstwo wyprodukowało swój pamiętny, bo 100 000 autobus. Transakcje, jakie była w stanie zawrzeć firma, opiewały na coraz to wyższe sumy. I tak pod koniec roku 1973 można było nazwać Ikarusa jednym z największym producentów autobusów na świecie.

Przyszły jednak kolejne lata kryzysu. Zabrakło surowców do produkcji autobusów, a Niemcy, w których połączyły się NRD i RFN, zaczęły zamawiać mniej autobusów. Doszło zatem do przejęcia firmy przez Irisbus, prowadzonej przez przedsiębiorców włoskich i francuskich. W sumie całkiem niedawno, bo w 2002 roku, Ikarus pokazał coś zupełnie nowego. Mianowicie, była to 18-sto metrowa wersja autobusu, który był w stanie jeździć na faz ziemny.

Nadeszła kolej na nowe podboje. Pan Gary Urtega pochodzący z Persu chciał, ażeby Ikarusy pojawiły si również na rynku Ameryki Łacińskiej. Po przedstawieniu projektu wiele instytucji okazało zainteresowanie zakupem. Przykładowo, bardzo tego chciał rząd Wenezueli, a szczególnie jej prezydent – Hugo Chavez.